Vi startade Redisa just för att vi tyckte branschen hade tappat mycket. Nåbarhet, service, rådgivning, omtanke. En riktig kundrelation. En trevlig arbetsplats.
Egentligen hade det mesta som gjorde att vi älskade ekonomiförvaltning för bostadsrättsföreningar från början förvunnit. Så mycket handlade efterhand om allt annat än det mänskliga; standardisering, automatisering, extrem profitjakt inklusive extra debitering av kunder varje gång man svarade i telefon.
Därför finns Redisa nu som ett eget företag, frikopplat från de stora ekonomiförvaltarna. Vi ska aldrig bli stora. Men vi ska vara väldigt mycket bättre än "de ledande förvaltarna" på mycket av det vi vet att är viktigt för bostadsrättsföreningar.
Redisa stödjer och underlättar föreningens/styrelsens arbete på riktigt.
Vi tar hand om så många administrativa uppgifter för föreningen som ni önskar.
Vi sköter det ekonomiska, såsom budget, bokföring, betalning av fakturor, skatter, bokslut/årsredovisning och deklarationer och förenklar hanteringen av lägenhetsförteckning, hyror, avgifter och arvoden.
Vi ger proaktiva råd.
Vi arbetar med beprövade verktyg som möjliggör en rationell arbetsprocess och som ger styrelsen realtidsinsyn i ekonomin.
Vi gör det med hjärtat.
Vår ambition är att ge er BRF det bästa totalerbjudandet avseende ekonomisk förvaltning. Ni kommer aldrig bli vår mjölkko. Vi kommer att vara partners.